
Wil je meer betrokkenheid? Vertel een verhaal dat onweerstaanbaar is om te delen. Wil je meer loyaliteit? Maak contact met uw publiek door gemeenschappelijke waarden te delen in een echt verhaal. Dus, waarom werken sociale verhalen beter dan advertenties?
<div class="post_button"><a href="https://login.circle.so/sign_up?request_host=community.chase.be" class="button is-small w-button">Word lid van onze community</a></div>
1. Onze hersenen zijn gebouwd om verhalen te vertellen
Sinds de mensheid kon communiceren, vertellen we verhalen als een manier om informatie te delen en te verwerken. Wanneer we naar een verhaal luisteren, worden onze hersenen erin getrokken en onze neurale activiteit vervijfvoudigt. En zo onthouden we de boodschap beter. Als merk kun je social storytelling gebruiken om op een dieper niveau contact te maken met je publiek. Houd bij het zoeken naar een goed verhaal dit in gedachten: "Interessante mensen die interessante dingen doen op interessante plaatsen".
2. Social storytelling bouwt een band op met je publiek
Maar natuurlijk vertelt niet iedereen met een verhaal sociale verhalen. De magie gebeurt wanneer mensen zich verbonden voelen met die persoon en ze beschouwen als een peer die deel uitmaakt van hun gemeenschap. Ze voelen dat iemand "zoals zij" is. Dit gevoel is zeer krachtig en leidt tot een groei van oprechte interesse en vertrouwen. Social storytelling is wanneer je elke week een video van Action Bronson bekijkt omdat je zijn smaak voor eten vertrouwt. Het is niet zoals je gewone tv-commercial, verteld door iemand die je niet kent.
<CENTER><iframe width="100%" height="415" src="https://www.youtube.com/embed/XQJUNBJ9b0o" title="YouTube-videospeler" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe></CENTER>
3. Sociale verhalen leiden tot een sterke emotionele reactie
Omdat sociale verhalen beginnen met leeftijdsgenoten uit dezelfde gemeenschap, zal hun boodschap een grotere emotionele impact hebben dan reclamespots. Een goed verhaal veroorzaakt een fysiologische reactie in ons lichaam. Onze hartslag kan versnellen, onze aandacht verschuift. Maar ook onze hersenen geven een neurochemische stof af genaamd oxytocine. Oxytocine is ons empathische medicijn waardoor we om ons geven. Neem bijvoorbeeld deze social story-video. Hoe emotioneel zou u zich voelen als een familielid dit met u zou delen?
<CENTER><iframe width="100%" height="415" src="https://www.youtube.com/embed/V6-0kYhqoRo" title="YouTube-videospeler" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe></CENTER>
4. Sociale verhalen zorgen ervoor dat mensen jouw verhaal willen delen
Mensen vertrouwen, luisteren en nemen deel aan interessante sociale verhalen die door leeftijdsgenoten worden verteld. Als je verhaal authentiek is en "sociaal potentieel" heeft, zullen mensen het zowel online als offline delen. In vergelijking met verkopen, met sociale verhalen, is er een tweerichtingsgesprek. Deze mond-tot-mondreclame maakt merken en mensen langdurig populair. Mensen kiezen voor populaire merken en blijven daar bij.
<CENTER><iframe width="100%" height="415" src="https://www.youtube.com/embed/z5g1TsT3CSw" title="YouTube-videospeler" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe></CENTER>
5. Social storytelling bouwt een gemeenschap op
Peers voelen zich met elkaar verbonden door wederzijds vertrouwen en interesse. Als ze over dezelfde verhalen praten, ontstaat er een gemeenschap die het gesprek gaande houdt. Tegenwoordig zijn communities actief in de digitale wereld. Maar dit weerhoudt hun leden er niet van om één op één gesprekken aan te gaan.
Waarom zou je je sociale verhalen naar Chase brengen?
Wij maken van uw verhaal een maatschappelijk verhaal. We zijn gespecialiseerd in sociale content zoals sociale video's, influencer marketingcampagnes, blogposts en audioverhalen. Altijd de focus op één ding houden: mensen vertrouwen je sociale verhaal als het sociaal en boeiend is. Social Strategy is een dienst die inhoud en beheer inpast in een bredere sociale strategie. Onze ervaring met sociale verhalen helpt je om je eigen merkcommunity op te bouwen.
Tekst door Fleur Timmerman, foto's door Trudy Kazangu.
<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>