
<div class="post_button"><a href="https://login.circle.so/sign_up?request_host=community.chase.be" class="button is-small w-button">Word lid van onze community</a></div>
Ken je platform
Elk sociaal kanaal heeft zijn voor- en nadelen. Facebook-verhalen zijn minder populair dan die op Instagram. Twitter en Instagram zijn groter op hashtags dan Facebook. Video's krijgen meer interactie op Facebook dan op Instagram. U moet weten hoe inhoud door een kanaal stroomt en wat voor soort indelingen werken. Zo weet je welk type content of formaten je op welk kanaal moet gebruiken. Maar er is nog een tweede, grote factor om in gedachten te houden bij het werken aan betrokkenheid.
Ken je publiek
Het is gemakkelijk om je te laten meeslepen door wat je misschien coole en aantrekkelijke inhoud vindt. Maar dat betekent niet dat uw gemeenschap het leuk vindt. Houd je statistieken in de gaten en zoek uit of er een verband is tussen hooggeplaatste berichten. Je moet weten wat je publiek beweegt. Wanneer is de kans het grootst dat ze uw inhoud delen en erop reageren?
Wees consistent met je inhoud
Consistentie is de sleutel bij het beheren van uw sociale media. Stel jezelf deze vragen: "wat is mijn tone of voice?" en "wat is mijn esthetiek?". Je moet de vorm van je socials kennen om passende content te selecteren en te delen. Timing is ook belangrijk, stel een wekelijkse of maandelijkse kalender op om overzicht te krijgen en uw inhoud te plannen.
Vertel een relevant verhaal
Er is geen betrokkenheid bij welke inhoud dan ook als er geen behoefte is aan interactie. Je moet een verhaal bouwen dat deze jeuk veroorzaakt bij je publiek. Uw bericht moet iets zijn waar ze over willen praten, iets dat iets toevoegt aan hun dag. Het gaat hier niet om clickbait. Dit gaat over het maken van een verbinding met je publiek om een gesprek aan te gaan. Bekijk dit artikel over social storytelling.
Investeer in een social media manager
Een social media manager maakt deel uit van het publiek en behoort tot je doelgroep. Daarom heeft een social media manager de expertise om een echt gesprek op gang te brengen en content te creëren die betrokkenheid triggert. Hij/zij kent de ins en outs, elke inside joke, het maakt deel uit van hun dagelijks leven. Dit zorgt ervoor dat de stem van uw merk die van een vriend is en niet van een one trick pony-verkoper.
Waarom beheer van sociale media?
Social media management geeft uw merk een menselijke stem. Het stelt je in staat om het gesprek om je verhaal heen te leiden en maakt het mogelijk reacties te monitoren. (doei, trolls)
<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>