
Het doel
Het doel was in de eerste plaats om een online ervaring op te bouwen voor wielerliefhebbers. Daarnaast wilden we de verliezende wielerliefhebbers vergroten met CRVV hun social media kanalen.
Ons social story
We begonnen met een analyse van de bestaande social media communicatie van Centrum Ronde Van Vlaanderen. Daarna hebben we verschillende formaten ontwikkeld aangepast aan hun sociale kanalen. Op basis van deze formaten hebben we ook een content kalender gemaakt. Naast online social media beheer hebben we ook een aantal offline activiteiten opgezet. Dit om gemeenschapsbetrokkenheid positief te belonen en de gemeenschap op sociale media verder uit te bouwen. Dit alles gebeurde in nauwe samenwerking met de medewerkers van Centrum Ronde Van Vlaanderen.
Het resultaat
Dankzij het online en social media beheer bereikte de Facebookpagina van Centrum Ronde Van Vlaanderen nu meer dan 65.000 mensen per maand.
Wilt u weten wat het beheer van sociale media voor uw bedrijf kan doen? Boek een gratis sessie met een van onze experts om de mogelijkheden voor uw bedrijf te verkennen. Boek nu. Foto door Jennifer Kesteleyn