Hoe lanceer je een IDO in Web3 en laat je met succes een duurzame gemeenschap groeien

March 7, 2023
5
min read

https://www.chase.be/hoe-lanceer-je-een-ido-in-web3-en-laat-je-met-succes-een-duurzame-gemeenschap-groeien-udo84

Hoe lanceer je een IDO in Web3 en laat je met succes een duurzame gemeenschap groeien
Tokens zijn het brood en de boter van elk Web3-project. Naarmate de cryptocurrency-markt meer gereguleerd werd, is er nog steeds een grote vraag naar nieuwe projecten om de markt te betreden. Ben je überhaupt nieuwsgierig waarom Web3 community-gedreven projecten gebruikers willen betrekken om liquiditeit te genereren?

Symbiosis Finance is een gedecentraliseerd financieringsplatform waar gebruikers tokens konden uitwisselen met behulp van andermans liquiditeit. Moreso, Symbiosis zou token-swaps mogelijk maken tussen verschillende protocollen (specifiek gericht op de interoperabiliteitsproblemen van de industrie) door liquiditeit van meerdere gedecentraliseerde beurzen te aggregeren. Symbiosis Finance is een van de eerste protocollen die gebruik maakt van DeFi-interoperabiliteit, zodat gebruikers over elke blockchain kunnen wisselen.

<p>&nbsp;<p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>

Hoe bereid je je voor op een IDO-campagne? 

Symbiosis Finance nam contact op met Chase om een plan te maken om het platform te helpen profiteren van de DeFi-boom. Ze wilden een IDO (Initial Exchange Offering) lanceren waarmee ze tokens konden verkopen via een gedecentraliseerde beurs. Stel je een IDO voor als het equivalent van een IPO, alleen met minder regelgeving omdat het in crypto is. 

Het doel van het project was om een merk rond Symbiosis te creëren; helpen bij het structureren van een goede merkgids die zou passen bij de bestaande trend in DeFi van 2021. Dezelfde merkgids werd toegepast op alle communicatiekanalen op sociale media. Het werd gebruikt om naamsbekendheid en synergie te creëren tussen DeFi-platforms en de hoge respons van het publiek op mascotte-branding.

Als Chase staan we bekend om ons vermogen om gecompliceerde berichten om te zetten in eenvoudige en emotionele verhalen. We zijn erin geslaagd om dezelfde processen met succes toe te passen op de Symbiosis Finance-campagne.

We wilden communiceren met DeFi- en Web3-community's door volgers en potentiële gebruikers door een compleet verhaal te leiden, van de initiële bewustzijnsfase tot de conversie/IDO-fase en daarna. Onze scope was om organische en betaalde kanalen te gebruiken om het verhaal van Symbiosis Finance te communiceren.

Hoe we het Symbiosis Finance Marketingplan hebben gepland en uitgevoerd 

Symbiosis Finance had een opknapbeurt nodig van de huidige branding. Het was het eerste stukje van de puzzel dat nodig was om vervolgens effectief te kunnen communiceren met Web3-doelgroepen door sociale media-inhoud te gebruiken als onze top-of-the-funnel-magneet. 

We creëerden content voor sociale media met behulp van de nieuwe branding voor Facebook, Twitter en Instagram, terwijl we ook communitymanagers gebruikten om met nieuwe leden te communiceren en ervoor te zorgen dat ze op de juiste manier aan boord kwamen. Daarnaast gebruikten we een combinatie van dynamische en statische berichten voor sociale media die effectief zouden zijn en zouden voldoen aan de eisen van het algoritme.

Voor de IDO-campagne creëerden we een mix van betaalde en organische content terwijl we ook interactie hadden met influencers en Symbiosis Finance aan AMA-kanalen koppelden om ervoor te zorgen dat ze een veel groter bereik hebben. Bovendien gebruikten we Social Buzz-groeicampagnes, waaronder crowdmarketing op gerichte cryptogemeenschappen, en het uitvoeren van remarketingverkeersadvertenties die verschillende soorten berichten zouden promoten.

Een van onze belangrijkste marketingdrijfveren waren de display- en betaalde advertentiecampagnes die zich richtten op ideale doelgroepen in de DeFi-ruimte door look-alike doelgroepen te creëren en bestaande gebruikers die interactie hadden met sommige van onze inhoud opnieuw te targeten.

Onze samenwerking met Symbiosis Finance was wederzijds, aangezien we het project adviseerden over hoe hun PR-artikelen te positioneren, welke invalshoek ze moesten innemen om impact te maken en uiteindelijk uitgebreide copywritingdiensten te bieden om hun website en bestemmingspagina te laten converteren.

Hoeveel bekendheid kreeg Symbiosis Finance in Web3 

De sociale media-accounts van Symbiosis Finance genereerden veel nieuwe gebruikers, waardoor Twitter-volgers toenamen tot 17.000 en Telegram-groepsleden tot 38.800 leden die bleven communiceren en deel gingen uitmaken van de gemeenschap.

Bovendien hebben we meer dan 60 stukjes inhoud voor sociale media gemaakt en banners weergegeven die meer dan 9 miljoen vertoningen en meer dan 13.000 klikken hebben ontvangen, wat ver boven de industriestandaard ligt.

Ten slotte genereerden we tijdens de IDO-sessies 0 tot 11.000 bezoekers voor de website, wat resulteerde in conversies met 1100 dagelijkse bezoeken op Symbiosis Finance.

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>