Strategische Positionering via TikTok: Compeed introduceert skincare producten

January 25, 2024
5
min read

https://www.chase.be/strategische-positionering-via-tiktok--compeed-introduceert-skincare-producten-mkzv5

Strategische Positionering via TikTok:  Compeed introduceert skincare producten
Wie aan blaren denkt, denkt aan Compeed. Maar het merk wil ook top-of-mind zijn voor wie plots opstaat met een puistje op de kin. Ze ontwikkelen daarom de Compeed® Anti-Imperfection lijn met twee producten tegen huidimperfecties om elke situatie te redden.

Puistje? Patch. 

Compeed wil graag jongvolwassenen bereiken die last hebben van puistjes, mee-eters en onzuiverheden. De anti-imperfection patches beschermen, kalmeren en reinigen de huid. Maar linken mensen Compeed aan iets anders dan blaren? De uitdaging: Compeed als skincare merk in de markt zetten.

Het doel is helder: de merkbekendheid vergroten bij jongvolwassenen en de anti-imperfection patches succesvol lanceren op de lokale markt. Deze vraag bracht Compeed tot bij Chase.

@compeed.be

Net wanneer Victoria een video-opname marathon moet houden, steekt dat ene puistje de kop op! Gelukkig zijn de Compeed Anti-Imperfection patches haar life-saver. Geen zorgen, camera ready in no time! 🎥🌟 #AntiImperfections #SkincareSecrets #ClearSkinJourney #PatchPerfection #SkinSolutions #BeautyHacks #Beautytips #SkinCareEssentials

♬ original sound - Compeed BE

Compeed meets Chase Creators

Chase stond in voor het totaalpakket van A tot Z(uivere huid) met één doel voor ogen: TikTok-first video’s. Geen ‘platte commerce’, wel authentieke en overtuigende content. We bedenken leuke ideeën, doen aan locatiescouting, selecteren geschikte creators met oog op diversiteit, schrijven scripts uit en stellen een filmcrew samen. Goed scorende TikTok formats vertalen we naar de huisstijl van Compeed en we zorgen telkens voor een Nederlandstalige slag. Mét passende captions, hashtags en emoji’s uiteraard. Kortom, we zorgen voor heel wat mooie content op het sociale mediaplatform voor jongeren bij uitstek. En dat mag gezien worden.

Het selectieproces van de creators hierbij is cruciaal. We brengen niche-creators met een kleine maar loyale community in beeld, die niet noodzakelijk ‘de perfecte huid’ hebben. De focus ligt op authenticiteit en herkenbaarheid: we werken met UGC-creators. Elke creator maakt thuis eigen content en we organiseren scripted shoots in collab met de creators. Het resultaat is een sterke strategie met gevarieerde, herkenbare en geloofwaardige video’s waarbij je als kijker denkt: “Wow, die begrijpt mij!”.

@compeed.be

Onzuiverheden verzorgen én verbergen? 🤯 Ja hoor, de Compeed® Anti-Imperfection patches doen het allemaal. 🔒 Beauty's best kept secret. Wees maar zeker. 🤫 #OnzuivereHuid #ClearSkin #BeautySecret #Compeed

♬ original sound - Compeed BE

Straffe content 🤝🏼 sterke paid strategie

POV’s, behind-the-scenes, eerlijke reviews en meer. We maken content en blijven creëren. Genoeg video’s om maar liefst vier maanden lang actief te blijven op het TikTok-kanaal van Compeed. Met succes, want dankzij de impact van de authentieke creator-content, kunnen we met minder advertising budget meer impact maken: onze video’s bereiken een kleine 10M profielen die zorgen voor bijna 15M video views en tienduizenden engagement acties.

Dat bewijst: straffe content en een sterke paid strategie gaan hand in hand!

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ook nood aan een slimme strategie?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>