Zo haalden we 16 miljoen views met een campagne rond duurzame mobiliteit

September 18, 2025
5
min read

https://www.chase.be/zo-haalden-we-16-miljoen-views-met-een-campagne-rond-duurzame-mobiliteit-vgfkv

Zo haalden we 16 miljoen views met een campagne rond duurzame mobiliteit
Meer mensen op de fiets krijgen – dat was de uitdaging waarmee de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer bij ons aanklopte. Daarom zetten we het afgelopen jaar het Chase Bike Creators project op. Het resultaat? Een sterke community van fietsambassadeurs en fiets influencers die duurzame mobiliteit in heel België op de kaart zetten, én merken en organisaties overtuigden van de kracht van influencer marketing.

Creators en influencers die fietsen op de kaart zetten

Met 20 creators en influencers lieten we 8 maanden lang zien hoe de fiets een slimme, haalbare en zelfs leuke keuze kan zijn. Boodschappen doen en 3 kinderen naar school brengen met de bakfiets zoals Elisabeth of door regen en wind met de racefiets naar de VRT om het weerbericht te presenteren zoals Bram de weerman deed: onze creators brachten echte verhalen.

<p><CENTER>___</CENTER></p>

<p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p>

<CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>

Impact in cijfers

De resultaten spreken voor zich:

  • +16 miljoen organische views via 600+ posts en stories.
  • 6,7 miljoen unieke personen bereikt.
  • 20 creators en influencers die wekelijks content deelden en bijna 100 bike creators in de community.
  • Samenwerkingen met o.a. Tenways, Ez Ride E-Bike Hub, Sumura, Red Bull
  • Duizenden Belgen die hun fiets nu vaker als woon-werkverkeer overwegen.
  • 80 merken geconnecteerd tijdens Velofollies.
  • 4 structurele partnerships met toekomstperspectief.

Dit project bewijst dat een creatieve en authentieke aanpak via influencers niet alleen bereik oplevert, maar ook daadwerkelijk gedragsverandering kan stimuleren.

Velofollies: van creator booth tot mini-conferentie

Een sleutelmoment in het traject was Velofollies, de grootste fietsbeurs van de Benelux met meer dan 40.000 bezoekers. Chase was er niet gewoon aanwezig, we maakten er iets bijzonders van zoals je in onderstaande video van Camille - een van onze bike creators - kan zien:

<p></p>

We verzorgden:

  • Een Bike Creator Booth
  • Dagelijkse contentproductie door creators, live vanop het event
  • Een bike creator conferentie onder de noemer Influencing Cycling Culture, met talks van o.a. bike creators als Elodie Kuijper, Bertoniiii, Tom Desplechin en panels over hoe merken en creators kunnen samenwerken met Niki De Keuster (Marketing Manager Canyon Belgium), Elisabeth Van Lierop (Influencer) & Sven De Coninck (CEO Chase Agency).

We brachten merken, influencers en fietsers samen - en dat werkte. De beurs werd een broeihaard voor samenwerking en visibiliteit. Creators maakten content, bezoekers sloten zich aan bij de community, merken zoals Tenways en EZ Ride vonden hun weg naar nieuwe campagnes.

Ride, Brunch & Bakery Rave

Het Bike Creator project afsluiten deden we zoals het hoort: met stijl én schwung. Op 28 juni 2025 organiseerden we in het iconische Wintercircus in Gent het slotevent: Social Ride, Brunch & Bakery Rave.

<p></p>

Wat er op het programma stond?

  • Een gezamenlijke ochtendritvan 50 km met meer dan 70 deelnemers
  • Brunch van Bakker Klaas
  • Talks en reflecties over mobiliteit, content en gedrag
  • Een onverwachte afsluiter: een rave tussen de croissants

Bekijk hieronder de aftermovie van dit unieke event. Spoiler: je krijgt er zin van om op de fiets te springen.

<p></p>

Waarom deze aanpak werkt

  • Authentieke stemmen: de creators en influencers zijn zelf gepassioneerde fietsers.
  • Community first: we bouwden geen eenmalige campagne, maar een groep ambassadeurs.
  • Meetbare impact: niet enkel views en bereik, maar ook bewezen gedragsverandering.
  • Flexibiliteit voor merken: campagnes kunnen perfect afgestemd worden op hun eigen doelstellingen.

Merken overtuigd

De kracht van de community bleef niet onopgemerkt. Fietsmerken als Tenways haakten mee in: samen realiseerden we 3,5 miljoen views voor hun zomer­campagne in België en Nederland.

Voor de sector was dit een duidelijk signaal: influencers zijn een onmisbaar kanaal om impact te maken rond mobiliteit en lifestyle.

Wat dit betekent voor organisaties en merken

Chase Bike Creators toont dat de combinatie van community-building en influencer marketing krachtige resultaten oplevert – voor overheid, organisaties én merken.

Of je nu mensen wil overtuigen om duurzamer te reizen, je merk sterker wil verbinden aan fietsbeleving, of een breed publiek wil bereiken met authentieke verhalen: wij hebben de creators, de ervaring en de aanpak om het waar te maken.

Benieuwd wat we voor jouw organisatie of merk kunnen doen? Neem contact op met ons team en ontdek hoe we samen impact kunnen maken.

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Benieuwd hoe wij ook voor jouw merk community-driven influencer campagnes kunnen bouwen? </CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>