#stopmetplastic: influencer campagne voor National Geographic

January 1, 2021
5
min read

https://www.chase.be/stopmetplastic-influencer-campagne-voor-national-geographic-kk4ws

#stopmetplastic: influencer campagne voor National Geographic
Als social storytelling bureau met een hart voor maatschappelijke verantwoordelijkheid, creëerden we graag een influencer-campagne voor de Vlaamse TV van National Geographic met #stopmetplastic.

Het doel

Het doel van de #stopmetplastic-campagne was om mensen bewust te maken van een van de grootste bedreigingen voor onze oceanen en dieren in het wild: plasticvervuiling. In juni 2018 nam Chase Creative contact op met influencers om dit doel te communiceren. Vlaamstalige Instagrammers en bloggers zoals Carol Lynn, Sofie Engelen, Altaseb Van den Broeck Inge Moerenhout deelden de effecten van plasticvervuiling. Ze activeerden hun community voor de 8 tips en doelen van de campagne.

Ons sociaal verhaal

Na het eerste contact via Instagram hebben we geïnteresseerde makers geactiveerd, de dreiging van plasticvervuiling uitgelegd en achtergrondinformatie verstrekt. De samenwerking was volledig gebaseerd op hun goodwill. Vervolgens hebben we hen benaderd met suggesties over hoe ze hun eigen plasticverbruik en dat van hun volgers kunnen minimaliseren. Voor deze campagne was er geen vast kader. Zo kon elke influencer zijn/haar volgers op zijn/haar eigen persoonlijke manier bereiken. Geselecteerde kanalen waren Instagram Feed, Instagram Stories, Facebook Feed en blogposts. Bovendien werkte National Geographic in juli en augustus samen met drie Belgische surfclubs. Ze toverden het strand om tot plasticvrije strandbioscopen en vertoonden de documentaire “From Source to Sea” van Plastic Soup Surfer Merijn Tinga. Volgens Nataly Guns, de marketing- en PR-manager van National Geographic, wil #stopmetplastic iedereen aanmoedigen om de hoeveelheid plastic afval te verminderen door geen plastic wegwerpproducten meer te gebruiken." Chase Creative stuurde onze accountmanager Dina Boshra en een van onze digitale creatieven Jennifer Kesteleyn om Instagram Stories, foto's en verslag van de evenementen te maken.

Het resultaat

Omdat onze influencers geen vast kader hadden en zich verbonden voelden met het onderwerp, hadden de resulterende posts een sterke boodschap en betrokkenheid. 19 verschillende social influencers maakten het met deze #stopmetplastic campagne mogelijk om:

  • 498,3K mensen te bereiken
  • 74,7K views te genereren
  • een totaal engagement te hebben van 8.394 likes, comments en shares

<p>&nbsp</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class=""post_button""><a href=""/agency/contact"" class=""button is-small w-button"">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>