Werkplezier hier: Chase zet Tempo-Team op TikTok

May 13, 2024
5
min read

https://www.chase.be/werkplezier-hier-chase-zet-tempo-team-op-tiktok-dvrt5

Werkplezier hier: Chase zet Tempo-Team op TikTok
Klaar voor een nieuwe carrière en op zoek naar een nieuwe job? Bij Tempo-Team begrijpen ze wat jij belangrijk vindt: een job op jouw maat en jouw tempo, maar ook betekenis- en zinvol werk. En nu wil één van de grootste HR-dienstverleners aan TikTok beginnen. Chase to the rescue.

Een goede opstart 

TikTok, een sociaal beest dat niet zomaar getemd wordt. En al zeker niet door grote bedrijven. Want hoe maak je van je werkplek een ruimte waar zowel millennials als generatie Z voor staan te springen? En kan je wel met dezelfde content beide doelgroepen engageren?

Om de opstart op TikTok te verzorgen en het imago van Tempo-Team een boost te geven, helpen we graag mee. Ook dingen we mee naar meer werkzoekenden die de weg vinden naar Tempo-Team en zich inschrijven. Op die manier kan Tempo-Team hen vlot helpen aan een nieuwe job. Want een nieuw begin in je carrière vinden is niet altijd even makkelijk. Inzetten op TikTok, de juiste doelgroepen aantrekken en zorgen voor meer inschrijvingen dus. Challenge accepted.

@tempoteambe

Devine le métier ! Quel métier est représenté ? 🔎 Mets tes meilleures propositions en commentaires #devinelemétier #typiquementtempoteam #tempoteambelgium

♬ Notice Me - Guchi & Loud Behaviour

De taal van jongvolwassenen 

Hoe kan je de toekomst van onze economie aantrekken op TikTok? Maak content die zij willen zien. Geen dansjes of cringe-talks met CEO’s, maar originele formats die zorgen voor engagement—zowel online als ‘in real life’. Authentiek, relatable en vooral niet al te serieus.

We geven bestaande concepten een Tempo-Team flair en bedenken nieuwe ideeën die we nergens anders zien. Een vragenronde met handige sollicitatietips uit een grabbelton—jawel, de Tempo-ton, waarmee hun profiel dé go-to is voor vragen en antwoorden over werk—en formats die het verschil tussen millennials en gen Z op de werkvloer tonen, bijvoorbeeld. Of wat dacht je van situaties waarin je je toevallig hetzelfde kleedt als je collega? Plezier, verzekerd bij Tempo-Team.

"Bij Tempo-Team waren we al een tijdje aan het onderzoeken hoe we TikTok versterkend konden inzetten om awareness te creëren bij onze 'jongeren' doelgroep. We houden van verfrissende ideeën en dito aanpak. Binnen dat plaatje paste Chase perfect..."

Mag het fun zijn én interactief tegelijkertijd, dan maken we video’s waarbij je als kijker iemands job raadt. Content voor volle engagement op een makkelijke en toegankelijke manier. Ook humor slaat aan en daarom geven we herkenbare werksituaties een grappige twist. Yes, het kan allemaal. En dat in zowel Nederlands als Frans én met de leukste medewerkers van het uitzendbureau. Op die manier geven we Tempo-Team een vernieuwd imago: dat de HR-dienstverlener meer dan genoeg ruimte maakt om zowel informatief als leuk te zijn. Wie werkt zoekt en bij hen langsgaat, zal dat ten lijve ervaren. En zo zorgen we ervoor dat 'team' in de naam niet gelogen is.

@tempoteambe

Start de week met emoji-moods! Laat ons weten hoe jouw maandagochtend eruitziet. 😅🌈 #TypischTempoTeam #TempoTeamBelgium #maandag #mondaymorning #maandagopwerk #werksfeer

♬ original sound - Tempo-Team Belgium

Tempo achter Tempo-Team 

Er zit vaart achter het profiel van Tempo-Team op het populaire sociale medium. Met glans en gloed, want onze video’s halen heel wat engagement. Zo helpen we Tempo-Team aan stevige employer branding en zetten we werkzoekenden aan om de weg naar een van de 65 kantoren te vinden.

Zo. Een job achter de computer of aan de lopende band, ze hebben elk potentieel om een droomplek te zijn en als onderneming kan en mag je zeker loskomen. Vooral als je daarmee jongeren wil bereiken. Een certificaat heb je daarvoor niet nodig. Wel de juiste aanpak. Zet dat maar in je volgende motivatiebrief.